Τρίτη 9 Απριλίου 2013


Διδακτικά εγχειρίδια και διαπολιτισμική μάθηση στο Δημοτικό Σχολείο

Από την πολυπολιτισμική πραγματικότητα της κοινωνίας μας εκπορεύεται η ανάγκη για δημιουργία προϋποθέσεων που θα στηρίξουν τη διαπολιτισμική συνάντηση και μάθηση σε όλους τους τομείς της καθημερινής ζωής και ειδικότερα στο σχολείο....


 Μέσα από μια πρώτη ανάγνωση των σημερινών σχολικών εγχειριδίων μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι αυτά προσφέρουν ευκαιρίες συνάντησης και γνωριμίας με τους «άλλους». Όμως, μια δεύτερη ανάγνωση - ειδικότερα κειμένων στα οποία είναι ιδιαίτερα εμφανής η διαπολιτισμική διάσταση - αναδεικνύει περιορισμούς ως προς την παρουσίαση των «άλλων». Για το λόγο αυτό αξίζει να διερευνηθούν και να επισημανθούν οι αντιφάσεις και οι περιορισμοί που χαρακτηρίζουν τον ενσωματωμένο στα σχολικά εγχειρίδια διαπολιτισμικό λόγο. Στους βασικούς στόχους μιας τέτοιας ερευνητικής προσέγγισης ανήκουν και οι εξής:
•           Συνειδητοποίηση των κινδύνων (ανα)παραγωγής εθνοπολιτισμικών στερεοτύπων και διακρίσεων στο επίπεδο της καθημερινής  διδασκαλίας.
•           Ανάδειξη δυνατοτήτων υπέρβασης του κυρίαρχου στα σχολικά εγχειρίδια κουλτουραλιστικού μοντέλου διαπολιτισμικής μάθησης, στη βάση δυναμικών εννοιολογήσεων του πολιτισμού, των πολιτισμικών διαφορών και της ταυτότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου