Τρίτη 2 Απριλίου 2013


Σύγχρονες τάσεις στη διδασκαλία του λογοτεχνικού μαθήματος και ερευνητικοί προβληματισμοί

Το τελευταίο διάστημα καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να διαμορφωθεί μια νέα αντίληψη για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας ιδιαίτερα στο χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης...


Οι πρακτικές ποικίλλουν ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο η λογοτεχνική ανάγνωση ορίζεται, με τις επιστημολογικές υποθέσεις σχετικά με το αν η γνώση «ανακαλύπτεται» ή «κατασκευάζεται» και στην έμφαση που δίνεται στο ρόλο του κειμένου, του αναγνώστη, και του πλαισίου κατά τη διαδικασία ανάγνωσης. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, στο επίκεντρο τίθεται ο αναγνώστης, ο μαθητής-αναγνώστης,  και αυτό που ενδιαφέρει τους εμπλεκόμενους στη διδακτική διαδικασία του λογοτεχνικού μαθήματος αλλά και τους ερευνητές του χώρου είναι αφενός η διερεύνηση ζητημάτων που αφορούν την εμπλοκή των μαθητών με το κείμενο κατά την ενεργό διαδικασία νοηματοδότησής του, αφετέρου η εισαγωγή των Λεσχών ανάγνωσης στη σχολική τάξη και η διερεύνηση της αποτελεσματικότητάς τους ως εναλλακτικού τρόπου προσέγγισης και διδασκαλίας του λογοτεχνικού μαθήματος. Τέλος, το ερευνητικό ενδιαφέρον στρέφεται και στην πρακτική της βιβλιοθεραπείας, στη χρήση δηλαδή της κατευθυνόμενης ανάγνωσης ως δυναμικής αλληλεπίδρασης ανάμεσα στον αναγνώστη και τη λογοτεχνία με στόχο την ανακάλυψη, ανάπτυξη και εξισορρόπηση του εαυτού, και κατά πόσον αυτή προσφέρεται ως ένα ‘εργαλείο’ στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι επιθυμούν να βοηθήσουν τους μαθητές τους να αντιμετωπίσουν ποικίλα κοινωνικά ή/και συναισθηματικά προβλήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου